Sayfalar

29 Haziran 2013 Cumartesi

AHŞAP BOYACISI


TANIM 

Ahşap malzemelerin yüzeylerini fırça ve boya tabancası kullanarak çeşitli tekniklerle boyayan ve çeşitli malzemeler ile süsleyen kişidir.

A- GÖREVLER

- Ahşap yüzeye uygulanacak teknikleri belirler,
- Yüzeye uygulanacak desen ve malzemeleri belirler,
- Kullanacağı boyaları belirler ve hazırlar,
- Uygulayacağı ahşap yüzeyi boyaya hazırlamak için zımpara yapar,
- Yüzeye macun ve dolgu gibi malzemeleri uygular,
- Belirlenen teknikleri, çeşitli boya fırçaları ve boya tabancası kullanarak ürün üzerine uygular.

KULLANILAN ALET
VE MALZEMELER


- Çeşitli boya fırçaları (Yassı,filiz,yelpaze,tanpon vb.),
- Boya çeşitleri,
- Boya incelticiler,
- Sabit ve döner masalar,
- Vernik,
- Macun çeşitleri,
- Zımpara,
- Dekoratif boncuklar,
- Parşömen ve karbon kağıtları,
- Tutkal (Dekopaj, transfer, ahşap emprenye çeşit ve sistemleri).

B- MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER

Ahşap boyacısı olmak isteyenlerin;
- Güzel sanatlara ilgili ve bu alanda başarılı,
- Gözü ve eli eşgüdüm halinde kullanabilen,
- Yaratıcı,
- Şekil-uzay ilişkilerini görebilen,
- Ayrıntılara dikkat edebilen,
- Tasarlama ve çizim yeteneğine sahip
- Kokuya alerjisi olmayan kimseler olmaları gerekir.


C- ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI
Ahşap Boyacıları, dekoratif ahşap eşyalar üreten atölye ve fabrikalarda çalışırlar.Bunun yanında mobilya atölye ve fabrikalarında da çalışabilirler. Çalışma ortamları sıcak ve kokuludur. Meslek elemanları çalışırken daha çok malzemelerle ilgilendiği için başkalarıyla iletişime az gereksinim duyar.



D- MESLEK EĞİTİMİ
MESLEK EĞİTİMİNİN
VERİLDİĞİ YERLER


Bu mesleğin eğitimi halk eğitim merkezleri bünyesinde verilmektedir.


ÖN EĞİTİMDE BAŞARILI
OLUNMASI GEREKEN DERSLER


- İş-teknik
- Resim.


MESLEK EĞİTİMİNE
GİRİŞ KOŞULLARI

Halk eğitim merkezlerinde bu alanda eğitim görmek için en az ilköğretim okulu mezunu olmak ve en az 15 kişilik grubun oluşturulması gerekmektedir.

EĞİTİMİN SÜRESİ
VE İÇERİĞİ


Bu mesleğin eğitimi Halk eğitim merkezlerinde 2 kademeli olarak verilmektedir. 1.Kademe eğitimi 200-600 saat arasında, 2.kademe eğitimde 400-800 saat arasında verilmektedir.Eğitim süresince Ahşap boyama teknikleri konusunda bilgiler verilmektedir.

EĞİTİM SONUNDA ALINAN
BELGE-DİPLOMA VE UNVAN


Meslek eğitimini tamamlayanlara “Kurs Bitirme Belgesi” verilmekte ve
unvan olarak eğitimi tamamlanan alan yazılmaktadır.

E- ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI

- Bu elemanlar özel sektöre ait ahşap dekoratif eşyalar üreten atölye ve fabrikalarda çalışabilirler. Ayrıca mobilya üreten atölye ve fabrikalarda ve hazır ahşap kapı imalathanelerinde çalışabilirler.
- Ahşap ve mobilya sanayisi gelişmiş olan Ankara, Kayseri ve Bursa vb. illerimizde iş bulma imkanları yüksektir.

F- EĞİTİM SÜRESİNCE VE EĞİTİM SONRASI KAZANÇ

EĞİTİM SÜRESİNCE

-

EĞİTİM SONRASI


Meslek elemanlarının aldıkları ücret çalıştıkları firmalara göre değişmekle birlikte en az asgari ücret düzeyindedir.

G- MESLEKTE İLERLEME

-Meslekte ilerleme daha büyük firmalarda çalışma şeklinde gerçekleşmektedir.

-Bunun yanında yeteneklerini geliştirebilen kişiler Ankara,İstanbul,İzmir gibi büyük şehirlerimizde bulunan “Sanat Evlerine” de çalışma imkanı bulabilirler.

BENZER MESLEKLER

- Mobilya üst yüzey işlemcisi,
- Diğer boyacılar.

I-YARARLANILAN BİLGİ KAYNAKLARI

- Meslek elemanları,
- Halk eğitim merkezi öğretmenleri,
- Meslek Danışma Komisyonu (MEDAK) üyesi kuruluşlar.

İ- DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER

- İlgili eğitim kurumları,
- Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi,
- Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi bulunan Türkiye İş Kurumu il ve şube müdürlükleri.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder