Sayfalar

29 Haziran 2013 Cumartesi

BÜRO YÖNETİMİ ÖĞRETMENİ


TANIM

Çalıştığı eğitim kurum ya da kuruluşunda; öğrencilere ya da yetişkinlere, büro yönetimi ile ilgili eğitim veren kişidir.

- GÖREVLER

Büro yönetimi ile ilgili hangi bilgi, beceri, tutum ve davranışların, hangi yaş düzeylerindeki öğrenci gruplarına, hangi yöntemlerle kazandırılacağı, MEB tarafından onaylanan öğretim programları ve ilgili mevzuatta belirtilmiştir.
Büro yönetimi öğretmeni bu program çerçevesinde,
- Eğitim vereceği grubun düzeyine uygun bir çalışma planı yapar,
- Kendisine ayrılan ders saatlerinde planını uygulayarak öğrencilere alanı ile ilgili bilgi, beceri ve tutumlar kazandırır,
- Öğrencilerin başarılarını değerlendirir, başarıyı artırıcı önlemler alır,
- Eğitici kol çalışmalarında görev alarak öğrencilerin yeteneklerini geliştirici etkinlikler düzenler,
- Öğrencilerin gelişimlerini izler, sorunlarının çözümüne yardımcı olur,
- İşletmelerde uygulama yapan öğrencilerin çalışmalarını izler, ilgililere rehberlik eder,
- İşyerlerindeki gelişmeleri izler, ihtiyaçları saptar, bunların öğretim programlarına yansıtılması için ilgililere önerilerde bulunur,
- Nöbetçi olduğu günlerde, okulun düzen ve disiplinini sağlamak üzere görev yapar,
- Sınıf öğretmeni olarak, öğrencilerin alan ve ders seçmelerine yardımcı olur, yönetimle ilişkilerini sağlamaya çalışır.

KULLANILAN ALET, MALZEME
VE EĞİTİM MATERYALLERİ


- Alanı ile ilgili meslek dersleri müfredat programı, yıllık ve günlük çalışma planları, not defteri, ders ve yoklama defterleri, öğrenci iş takip formu,
- Ders kitapları, yardımcı kitaplar, iş ve işlem yaprakları, bilgi yaprakları, meslek alanı ile ilgili çeşitli teknik yayınlar,
- Eğitim araçları (Projeksiyon, tepegöz, video, slayt, saydam, bilgisayar, daktilo, fotokopi makinesi, faks, bilgisayar yazılımları, CD vb.)

B- MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER

Büro yönetimi öğretmeninin hem alanıyla ilgili hem de öğretmenlik mesleği ile ilgili niteliklere sahip olması gerekir.
Büro yönetimi öğretmeni olmak isteyenlerin;
- Sözel ifade yeteneği gelişmiş,
- Ayrıntılara dikkat eden,
- Sınıfta iyi bir öğrenme ortamı sağlayabilen,
- Düşüncelerini başkalarına açık bir biçimde aktarabilen,
- Empati kurabilen,
- Dikkatli, işine özen gösteren,
- Mesleğinin sorunları ile ilgilenen ve çözüm yolları bulmaya çalışan,
- İnsanlarla iyi iletişim kurabilen; sevecen, hoşgörülü, sabırlı,
- Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini anlayabilen,
- Kendini geliştirmeye istekli, coşkulu,
- Yenilikleri takip eden,
- Girişimci, yaratıcı
kimseler olmaları gerekir.

C- ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

Büro yönetimi öğretmeni, sınıfta görev yapar, görevini genellikle ayakta yürütür. Çalışma ortamı biraz tozlu ve oldukça gürültülüdür.

D- MESLEK EĞİTİMİ

MESLEK EĞİTİMİNİN
VERİLDİĞİ YERLER


Mesleğin eğitimi; Gazi Üniversitesi, Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi, Büro Yönetimi Öğretmenliği bölümünde verilmektedir.

ÖN EĞİTİMDE BAŞARILI
OLUNMASI GEREKEN DERSLER


- Türkçe,
- Sosyal Bilimler.

MESLEK EĞİTİMİNE
GİRİŞ KOŞULLARI 

Meslek eğitimine başlayabilmek için;
- Lise veya dengi okul mezunu olmak,
- Öğrenci Seçme Sınavı’nda (ÖSS) Büro Yönetimi Öğretmenliği lisans programı için yeterli Sözel-I (SÖZ- I) puanı almak,
- Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Tercih bildirim Formunda Büro Yönetimi Öğretmenliği lisans programı ile ilgili en az bir yüksek öğretim programını tercih etmek gerekmektedir.

- Meslek Liselerinin Büro Hizmetleri, Büro Yönetimi, Büro Yönetimi ve Sekreterlik, Hukuk Sekreterliği, Sekreterlik, Tıp Sekreterliği, Yönetim ve Ticaret Sekreterliği bölümü mezunları Büro Yönetimi Öğretmenliği lisans programını tercih etmeleri durumunda ek puan almaları nedeniyle diğer bölümlerden mezun olanlara göre öncelikle yerleştirilmektedirler.

- Büro Yönetimi, Büro Yönetimi ve Sekreterlik, Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı, Diş Teknik Sekreterliği, Ofis Teknolojileri ve Yönetimi, Orta Kademe Yöneticilik, Sekreterlik, Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik, Tıbbi İstatistik ve Bilgisayar ön lisans programını başarı ile bitirenler de ÖSYM tarafından açılan Dikey Geçiş Sınavında başarılı oldukları takdirde Büro Yönetimi Öğretmenliği lisans programına dikey geçiş yapabilirler.

EĞİTİMİN SÜRESİ
VE İÇERİĞİ


Mesleğin eğitim süresi 4 yıldır.

Öğrenciler eğitim süresince aşağıdaki dersleri alırlar;

a) Genel Kültür Dersleri
Yabancı Dil, Genel Matematik, İnkılap Tarihi, Türk Dili.

b) Meslek Dersleri
Hukuk Başlangıcı, Genel Ekonomi, Genel Muhasebe, Büro Makineleri, Ticari Matematik, Genel İşletme, Organizasyon ve Yönetim, Kıymetli Evrak Hukuku, Büro Hizmetleri Teknikleri, Türkiye Ekonomisi, İş Hukuku, Güzel Konuşma ve Yazma, İnsan Kaynakları Yönetimi, Pazarlama, İstatistik, Büro Otomasyonu, Haberleşme ve İş Yazışmaları, Masa Üstü Yayıncılık, Halkla İlişkiler, Protokol-İletişim, Örgütsel Davranış, Sekreterlik Tarihi, Büro Yönetimi ve Güncel Konular,
c) Pedagojik Formasyon Dersleri
Öğretmenlik Mesleğine Giriş, Okul Deneyimi, Gelişim ve Öğrenme, Öğrenim Programı ve Değerlendirme, Öğrenim Teknikleri ve Matematik Gelişimi, Sınıf Yönetimi, Rehberlik, Eğitim Psikolojisi, Genel Öğretim Yöntemleri, Özel Öğretim Yöntemleri, Öğretmenlik Uygulaması.

Ayrıca eğitim sırasında okullar da uygulama çalışmaları da yapılmaktadır.

EĞİTİM SONUNDA ALINAN
BELGE-DİPLOMA VE UNVAN


Meslek eğitimini başarı ile tamamlayanlara "Büro Yönetimi Öğretmenliği Lisans Diploması" ve unvanı verilir.

E- ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI

Günümüzde, teknolojinin getirdiği yeniliklerle büro işlemlerini daha kısa sürede ve daha etkin yapmak mümkündür. Ancak bunun için yeni teknolojinin getirdiği araç ve gereçleri rahat kullanabilen, yöneticinin işlerini kolaylaştırabilen, büro işlerini etkin şekilde yapabilen kişilere ihtiyaç duyulmaktadır. Büro Yönetimi Öğretmenliği programını tamamlayan ve mezun olan öğrenciler meslek liselerinde büro yönetimi ve sekreterlik grubu öğretmeni, olarak yüksekokullarda öğretim görevlisi, eğitmen olmalarının yanısıra büro yöneticisi, sekreter, yönetici asistanı, yönetici sekreter vb. unvanlarla anılan nitelikli işgücünü oluşturmaktadır.


F-EĞİTİM SÜRESİNCE VE EĞİTİM SONRASI KAZANÇ

EĞİTİM SÜRESİNCE


Kredi ve Yurtlar Kurumunun yurt ve kredi hizmetlerinden yararlanılabilir. Bunların dışında öğrenciler çeşitli kurum ve kuruluşlarca sağlanan burslardan da istifade edebilirler.

EĞİTİM SONRASI

Meslek eğitimini tamamlayan öğrenciler lisans diplomasıyla Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı ilgili okullarda öğretim hizmetleri sınıfında belirlenen kadrolara atanırlar. Kadrolarına denk düşen derece ve kademe ile her yıl belirlenen katsayı ve tazminat oranlarına göre aylık maaş alırlar.

Ayrıca her yıl tüm öğretmenlere okullar açılmadan önce eğitim öğretim tazminatı adı altında bir ödeme yapılmaktadır.

Özel sektörde çalışanların ücretleri ise karşılıklı anlaşma ile belirlenir. Bu miktar asgari ücretin 2 ile 4 katı arasında değişmektedir.

G- MESLEKTE İLERLEME

Lisans eğitiminden sonra yüksek lisans, doktora yapabilir, araştırma görevlisi olabilir ve akademik kariyer yapabilirler.

Kendi işyerlerini açabilirler. (Dershane, eğitim merkezleri vb.)

Meslek elemanları Milli Eğitim Bakanlığınca yapılan sınavlarda başarılı oldukları takdirde eğitim yöneticiliği yapabilirler.

BENZER MESLEKLER

- Tüm öğretmenlikler,
- Sekreterlik.

H- EK BİLGİLER

İŞÇİ SAĞLIĞI VE
İŞ GÜVENLİĞİ


Sürekli ayakta kalma neticesi bacaklarda varis hastalığına maruz kalınabilmektedir.

I- YARARLANILAN BİLGİ KAYNAKLARI

- Meslek elemanları,
- Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı Eğitim Kurumlarına Öğretmen olarak Atanacakların Atamalarına Esas Olan Alanlar ile Mezun Oldukları Yüksek Öğretim Programları ve Aylık Karşılığı Okutacakları Derslere İlişkin Esaslar ile Değişiklik yapılmasına dair Esaslar (119 sayılı karar),
- ÖSYM Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS ) 2006 Kılavuzu,
- Çeşitli Üniversitelerin Katalogları,
- ÖSYS (Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi) Yüksek Öğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu –2006,
[Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilir.ForumTR üyesi olmak için tıklayınız],
- Meslek Yüksek Okulları ve Açık Öğretim Önlisans Programları mezunlarının Lisans Öğrenimine Dikey Geçiş Sınavı 2006 Kılavuzu,
- Meslek Danışma Komisyonu (MEDAK) üyesi kuruluşlar.

İ- DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER

- İlgili Eğitim Kurumları,
- Milli Eğitim Bakanlığı Personel Genel Müdürlüğü,
- Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi,
- Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi bulunan Türkiye İş Kurumu İl ve Şube Müdürlükleri.


55-BÜRO YÖNETİMİ VE SEKRETERLİK MESLEK ELEMANI


TANIM 


İşletmede belirlenen amaç ve hedefleri gerçekleştirmek için yönetici tarafından planlanmış, koordine edilmiş kaynakların (insan, bilgi, parasal ve maddi v.b) uygun olarak yönetilmesinde yöneticiye yardımcı olan kişidir.

A-GÖREVLERİ

Büronun en verimli şekilde çalışmasını sağlamak üzere,

- Ofis yönetimi işlemlerini yürütür,
- Gelen giden evrak ile dosyalama işlemlerini yürütür,
- Telefon görüşmelerinin yapılması, gelen yazı ve resimlerin yöneticiye ulaştırılması, randevuların ayarlanması, misafirlerin karşılanması işlerini yapar,
- Yönetici için gerekli dokümanları hazırlar,
- Toplantı organizasyonu yapar,
- Seyahat organizasyonu yapar,
- Büroya ait araç-gereçlerin bakımı, onarımını yaptırır ve en verimli şekilde kullanılmasını sağlar.

KULLANILAN ALET
VE MALZEMELER


- Bilgisayar, fax, telefon, fotokopi, hesap makinası, daktilo.
- Örgüt amacını ve hedeflerini kapsayan kanun, tüzük, yönetmelik ve emirler.
- Çeşitli demirbaşlar (masa, sandalye, dolap vb)
- Kırtasiye malzemeleri (kağıt, kalem, büro malzemeleri)

B-MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER

Büro yönetimi ve sekreterlik meslek elemanı olmak isteyenlerin;

- Sözel yeteneği güçlü (düzgün ve akıcı bir dille konuşabilen),
- Görsel ve işitsel belleği kuvvetli,
- Kendine güvenen, güvenilir,
- İnsanları tanıyan ve etkileyebilen, sır saklayabilen,
- Sorumluluk sahibi,
- Güleryüzlü ve temsil yeteneğine sahip kimseler olmaları gerekir.

C-ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

Büro yönetimi ve sekreteri meslek elemanı büroda görev yapar. Çalışma saatleri genellikle düzenlidir. Ancak çalıştığı işyerine bağlı olarak akşamları geç saatlere veya hafta sonları çalışma yapabilirler. Çalışma ortamı bilgi, belge ve insan ilişkileriyle ilgilidir. Çalışırken yöneticilerle, ziyaretçiler ve diğer çalışanlarla iletişimde bulunurlar.

D-MESLEK EĞİTİMİ

MESLEK EĞİTİMİNİN
VERİLDİĞİ YERLER


Mesleğin eğitimi aşağıdaki üniversitelere bağlı meslek yüksekokullarının “Büro Yönetimi ve Sekreterlik” bölümünde verilmektedir.
- Adana Çukurova Üniversitesi- Ceyhan MYO
- Adana Çukurova Üniversitesi- Kozan MYO
- Afyon Kocatepe Üniversitesi - Afyon MYO
- Afyon Kocatepe Üniversitesi -Bolvadin MYO
- Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Aydın MYO
- Ankara Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler MYO
- Ankara Bilkent Ünv. Bilgisayar ve Tekno.ve Büro Yön. MYO
- Ankara Hacettepe Üniversitesi Ankara MYO
- Ankara Gazi Üniversitesi Çorum MYO
- Antalya Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler MYO,
- Amasya Üniversitesi, MYO,
- Amasya Üniversitesi, Merzifon MYO,
- Balıkesir Üniversitesi Balıkesir MYO,
- Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilim.MYO
- Çanakkale Onsekizmart Üniversitesi Çanakkale MYO
- Diyarbakır Dicle Üniversitesi Çermik MYO
- Denizli Pamukkale Üniversitesi Bekilli MYO
- Denizli Pamukkale Üniversitesi Bozkurt MYO
- Denizli Pamukkale Üniversitesi Buldan MYO
- Eskişehir Anadolu Üniversitesi Eskişehir MYO
- Eskişehir Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi
- Edirne Trakya Üniversitesi Edirne MYO
- Edirne Trakya Üniversitesi Uzunköprü MYO
- Edirne Trakya Üniversitesi Babaeski MYO
- Edirne Trakya Üniversitesi Tekirdağ MYO
- Edirne Trakya Üniversitesi Çerkezköy MYO
- Edirne Trakya Üniversitesi Hayranbolu MYO
- Edirne Trakya Üniversitesi Marmara Ereğlisi MYO
- Edirne Trakya Üniversitesi Marmara Lüleburgaz MYO
- Elazığ Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler MYO
- Elazığ Fırat Üniversitesi Muş MYO
- Erzurum Atatürk Üniversitesi Erzincan MYO
- Erzurum Atatürk Üniversitesi Tercan MYO
- Erzurum Atatürk Üniversitesi İspir Hamza Polat MYO
- Erzurum Atatürk Üniversitesi Narman MYO
- Erzurum Atatürk Üniversitesi Bayburt MYO,
- Gaziantep Üniversitesi Gaziantep MYO
- Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Antakya MYO
- Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Kırıkhan MYO
- Isparta Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur MYO
- Isparta Süleyman Demirel Üniversitesi Ağlasun MYO
- Isparta Süleyman Demirel Üniver. Bucak Hikmet Tolunay MYO
- Isparta Süleyman Demirel Üniversitesi Gölhisar MYO
- Isparta Süleyman Demirel Üniversitesi Atabay MYO
- Isparta Süleyman Demirel Üniversitesi Eğirdir MYO
- Isparta Süleyman Demirel Üniversitesi Şarkikaraağaç MYO
- Isparta Süleyman Demirel Üniversitesi Yalvaç MYO
- Isparta Süleyman Demirel Üniversitesi Gönen MYO
- İstanbul Beykent Üniversitesi MYO
- İstanbul Fatih Üniversitesi MYO
- İstanbul Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler MYO
- İstanbul Fatih Üniversitesi Ankara MYO
- İstanbul Anadolu Kültür ve Eğitim Vakfı Anadolu BİL MYO
- İzmir Dokuz Eylül Ğniversitesi İzmir MYO
- Kırıkkale Üniversitesi Kırıkkale MYO
- KKTC Gazimağosa Doğu Akdeniz Üniversitesi.Bil.veTek.MYO
- Kars Kafkas Üniversitesi Kars MYO
- Kars Kafkas Üniversitesi Ardahan MYO
- Kars Kafkas Üniversitesi Kağızman MYO
- Kayseri Erciyes Üniversitesi Nevşehir MYO
- Kayseri Erciyes Üniversitesi Kayseri MYO
- Kocaeli Üniversitesi Kocaeli MYO
- Kocaeli Üniversitesi Gebze MYO
- Konya Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler MYO
- Kütahya Dumkupınar Üniversitesi Kütahya MYO
- Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi K.Maraş MYO
- Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Afşin MYO
- Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Elbistan MYO
- Mersin Üniversitesi Mersin MYO
- Mersin Üniversitesi Anamur MYO
- Mersin Üniversitesi Tarsus MYO
- Muğla Üniversitesi Muğla MYO
- Manisa Celal Bayar Üniversitesi Ahmetli MYO
- Manisa Celal Bayar Üniversitesi Gördes MYO
- Niğde Üniversitesi Niğde MYO
- Niğde Üniversitesi Aksaray MYO
- Niğde Üniversitesi Ortaköy MYO
- Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Şebinkarahisar MYO
- Samsun 19 Mayıs Üniversitesi Amasya MYO
- Samsun 19 Mayıs Üniversitesi Merzifon MYO
- Samsun 19 Mayıs Üniversitesi Havza MYO
- Sakarya Üniversitesi Sakarya MYO
- Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Şarkışla Aşık Veysel MYO
- Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Yıldızeli MYO
- Şanlıurfa Harran Üniversitesi Şanlıurfa MYO
- Şanlıurfa Üniversitesi, Hilvan Üniversitesi Şanlıurfa MYO
- Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Tokat MYO
- Trabzon Karadeniz Üniversitesi Trabzon MYO
- Trabzon KTÜ Giresun MYO
- Van Yüzüncüyıl Üniversitesi Van MYO
- Van Yüzüncüyıl Üniversitesi Adilcevaz MYO
- Van Yüzüncüyıl Üniversitesi Ahlat MYO
- Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Çaycuma MYO
- Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Devrek MYO

ÖN EĞİTİMDE BAŞARILI
OLUNMASI GEREKEN DERSLER


- Türkçe
- Sosyal Bilgiler

MESLEK EĞİTİMİNE
GİRİŞ KOŞULLARI


- Ticaret Meslek Lisesi, Anadolu Ticaret Meslek Lisesi Sekreterlik bölümü ile Büro Yönetimi ve Sekreterlik Alanı, Anadolu Kız Meslek Lisesi Büro Yönetimi ve Sekreterlik bölümü ile Sağlık Meslek Liselerinin Tıbbi Sekreterlik bölümlerinden mezun olanlar "Büro Yönetimi ve Sekreterlik" önlisans proğramına sınavsız olarak girebilirler.
- Meslek Liselerinin sınavsız geçiş için belirlenen bölümleri dışındaki bölümlerden yada liselerden mezun olanlar/olacaklar ise ÖSYM Başkanlığınca yapılan Öğrenci Seçme Sınavına (ÖSS) girmeleri, yeterli "Sözel (SÖZ)"puanı almaları koşulu ile ve sınavsız yerleştirme sonunda kontenjan kalırsa ek yerleştirme ile açık olan programlara istedikleri takdirde ÖSS puanlarına göre yerleştirilmektedirler.

D- MESLEK EĞİTİMİ

EĞİTİM SÜRESİ
VE İÇERİĞİ


Eğitim süresi 2 yıldır.
Öğrenciler eğitim ve öğretim süresince aşağıdaki dersleri alırlar.

a) Genel Kültür Dersleri:
Türk Dili, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Yabancı Dil.

b) Meslek Dersleri:
Matematik, Bilgisayar, Genel İşletme, Sekreterlik Bilgisi, Klavye Teknikleri, Hukukun Temel Kavramları, Protokol Bilgisi, Ekonomi, Genel İletişim, Örgütsel Davranış, Dosyalama ve Arşivleme Teknikleri, Mesleki Yazışmalar, Büro Yönetimi, Kamu-Özel Kesim Yapısı ve İlişkiler, Sunum Teknikleri ve Çalışma Psikolojisi gibi dersler okutulmaktadır.

Ayrıca eğitim süresince aldıkları teorik bilginin pratiğe dönüştürülmesine yönelik 1.ve 2.sınıf sonrasında işyerlerinde 8 haftalık zorunlu "Yaz Stajı" uygulaması bulunmaktadır.

EĞİTİM SONUNDA ALINAN
BELGE-DİPLOMA VE UNVAN


Eğitimini başarı ile tamamlayanlara önlisans diploması ile "Büro Yönetimi Sekreterlik Meslek Elemanı" unvanı verilir.

E-ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI

- Büro yönetimi ve sekreterlik bölümü mezunu olanların iş alanı oldukça geniş olup, kamu-özel sektöre ait pekçok kurum ve kuruluşda, üniversitelerde, vakıflarda, derneklerde çalışabilmektedirler. İşletmelerin çağdaş işletmecilik anlayışı ile yönetilmesi ihtiyacının giderek daha fazla hissedilmesi, bu alanda eğitilmiş insan gücüne duyulan gereksinimi artırmaktadır.

F-EĞİTİM SÜRESİNCE VE EĞİTİM SONRASI KAZANÇ

EĞİTİM SÜRESİNCE 


Eğitim süresince koşulları uygun olan öğrenciler Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu Genel Müdürlüğünün sağladığı öğrenim ve harç kredisinden yararlanabilirler. Özel sektör kuruluşlarının vermiş olduğu burslardan yararlanabilirler. Staj dönemimde çalıştıkları işyerinden belli bir ücret alabilirler.

EĞİTİM SONRASI

- Eğitim sonrası kamuya ait kurum ve kuruluşlarda görev alan büro yönetimi ve sekreteri meslek elemanı; 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun Genel İdari Hizmetleri sınıfında öngörülen derece ve kademedeki katsayı ve tazminatlara göre ücret alırlar.

- Özel sektörde işe başlayan meslek elemanı işyerinin kapasitesine göre genellikle asgari ücretle işe başlayarak, deneyimi arttıkça yabancı dil bilgisi, teknolojiyi kullanma bilgi ve becerisi gibi özellikleri de dikkate alınarak, ücret yükselebilmektedir. Yönetici konumunda ise bu ücretler daha da artabilmektedir.

G-MESLEKTE İLERLEME

Büro yönetimi ve sekreterlik bölümü mezunları AÖF İşletme Fakültesi, Kamu Yönetimi bölümüne yatay (sınavsız) geçiş yapabilirler.

Büro Yönetimi Öğretmenliği, Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, İşletme Bilgi Yönetimi, Sağlık Kurumları İşletmeciliği ve Yönetim Bilişim Sistemleri lisans programlarına dikey (sınavlı) geçiş yapabilirler.

Çalıştıkları işyerinde yönetimin üst kademelerine çıkabilirler.

BENZER MESLEKLER

- Yönetici Sekreteri,
- Bilgisayar Operatörü,
- Büro Elemanı,
- Tıp Sekreteri,
- Ticaret Sekreteri
- Hukuk Sekreteri,
- Büro Yönetimi Öğretmenliği,

I-YARARLANILAN BİLGİ KAYNAKLARI 

- Atatürk Üniversitesi Erzincan Meslek Yüksek Okulu İktisadi ve İdari Bilimler Bölüm Başkanlığı,
- Meslek Elemanları,
- ÖSYS 2005 Yüksek Öğretim Proğramları ve Kontenjanları Klavuzu,
- OSYM Meslek Yüksek Okulları ile Açıköğretim Önlisans
- Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Dikey Geçiş Sınavı (DGS) kılavuzu-2005
- MEDAK (Meslek Danışma Komisyonu) üyesi kuruluşlar

İ-AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER

- İlgili Eğitim Kurumları,
- Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi,
- Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi bulunan Türkiye İş Kurumu İl ve Şube Müdürlükleri.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder