Sayfalar

28 Haziran 2013 Cuma

MİKROTEKNOLOJİ TEKNİSYENİ



TANIM 


Hassas makine ve ölçü aletlerini imal eden, bakım ve onarımını yapan kişidir.
A- GÖREVLER

- Ölçü aletlerinin montajını yapar,
- Kalibirasyon (ayarlamasını) yapar,
- Doğru ölçü yapıp, yapmadığını kontrol eder,
- Arızalı cihazların tamirini yapar.
KULLANILAN ALET
VE MALZEMELER


- Elektronik ölçü aletleri ve lehim havyası,
- Torna, Freze, Matkap, Taşlama, Alet Bileme, Pres ve diğer elektrikli el takımları,
- Tesviyecilikte kullanılan alet ve avadanlıklar,
- Eğeler, Testere, Pafta, Kılavuz, Tornavida, Pensler, Anahtar Takımları vb.
- Makine ölçme ve kontrol aletleri,
- Çeşitli yapıştırıcılar,
- Serigrafi alet ve avadanlıkları.
B- MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER

Mikroteknoloji teknisyeni olmak isteyenlerin;
- Matematik ve fiziğe ilgili ve bu alanlarda başarılı,
- İşitme keskinliğine,
- Mekanik ilişkileri görebilme gücüne,
- El ve parmak becerisine sahip,
- İnce ayrıntıları algılayabilen,
- Dikkatli,
- Alet ve makinelerle çalışmaktan hoşlanan
kimseler olmaları gerekir
C- ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

Mikroteknoloji teknisyeni, genellikle işini oturarak yapar. Çalışma ortamı sıcak, nemli, gürültülü, kirli, buharlı olabilir. Mesleğin icrasında yakıcı maddeler, elektrik çarpması, makine kazası gibi tehlikeleri olabilir. Tam gün, hafta sonu, gece çalışması olabilir. Çalışırken meslektaşlarıyla, işçilerle, makine, elektrik, elektronik kontrol mühendisleriyle etkileşim halindedir.
D - MESLEK EĞİTİMİ

MESLEK EĞİTİMİNİN
VERİLDİĞİ YERLER 


Mesleğin eğitimi;
- Ankara Balgat Anadolu Teknik Lisesi’nin "Mikroteknik" ve Ankara Balgat Teknik Lisesinin “Mikroteknik” bölümünde verilmektedir.
ÖN EĞİTİMDE BAŞARILI
OLUNMASI GEREKEN DERSLER


- Matematik,
- Fen Bilgisi.
MESLEK EĞİTİMİNE
GİRİŞ KOŞULLARI


Meslek eğitimine girebilmek için ilköğretim okulu mezunu olmak ve Milli Eğitim Bakanlığı tarafından merkezi sistemle yapılan Orta Öğretim Kurumları Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavını kazanmış olmak gerekmektedir.
Anadolu Teknik ve Teknik Liseler için İlköğretim 8.sınıfta okuyor olmak.

EĞİTİMİN SÜRESİ
VE İÇERİĞİ


Mesleğin eğitim 5 yıldır.

Eğitim süresince öğrencilere; genel kültür derslerinin yanında bölüm dersleri olarak Biyoloji, Fizik, Kimya, Matematik, geometri, Teknik Resim, Meslek Resmi, Kalıp Konstrüksiyon, Elektroteknik, Elektronik, Digital Elektronik, Bilgisayara Giriş, Cisimlerin Dayanımı, Hidrolik-Pnomatik, Otomatik Kumanda, CNC Makineler, Meslek Teknolojisi, Cihazlar Teknolojisi dersleri ve uygulamalı atölye dersi verilmektedir.
EĞİTİM SONUNDA ALINAN
BELGE-DİPLOMA VE UNVAN 


Eğitimi tamamlayanlar “Anadolu Teknik Lisesi Diploması” ile birlikte “Teknisyen” unvanı alırlar.
E- ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI

Mikroteknoloji teknisyenleri hassas makine ve ölçüm aletlerinin imal, bakım ve onarımlarının yapıldığı kamu ve özel işyerlerinde çalışabilirler. (Örneğin Darphane, Makine ve Kimya Endüstrisi Kurumu vb.)
F- EĞİTİM SÜRESİNCE VE EĞİTİM SONRASI KAZANÇ

EĞİTİM SÜRESİNCE


Mesleğin eğitiminde 3308 sayılı Meslek Eğitimi Kanunu gereğince, 2. ve 3. sınıflarda işletmelerde uygulamalı eğitim gören öğrencilere, işletmelerce asgari ücretin %30'undan az olmamak üzere bir ücret ödenmektedir.

Eğitim gören adayların hastalık, iş kazası, ve meslek hastalıklarına karşı sigorta edilir, muayene ve tedavi masrafları Sosyal Sigorta Kurumu’nca karşılanır.

İşletmelerin sağladığı diğer sosyal imkanlardan faydalanırlar.

EĞİTİM SONRASI


Kamu kuruluşlarında, yürürlükteki yasa yada sözleşme hükümlerine göre ücret alırken, özel kuruluşlarda, deneyim ve yeteneklerine uygun olarak yapılan anlaşma hükümlerine göre gelir sağlarlar.
G- MESLEKTE İLERLEME

Meslek liselerinin “Mikroteknik” bölümünden mezun olanlar, istedikleri taktirde, Endüstriyel Kalıpçılık, Hasat Sonrası Teknolojisi, Makine, Makine Yağları ve Yağlama Teknolojisi, Oto Boya Karoseri Doğrultma Teknikerliği, Sondajcılık, Tarım Alet ve Makineleri, Mekatronik, Metalurji Malzeme, Gemi Makineleri, Otomotiv, Metalografi ve Malzeme Muayenesi, Termik Santral Makineleri, Termik Santrallerde Enerji Üretimi ön lisans programına sınavsız geçiş için başvurabilirler. Gereken koşullara sahip oldukları takdirde yerleştirilebilirler.
Ayrıca Anadolu Teknik liselerinin Mikroteknik bölümlerinden mezun olanlar,ÖSYM tarafından Yapılan Öğrenci Seçme Sınavına (ÖSS) girip başarılı olmaları ve “Talaşlı Üretim Öğretmenliği” Lisans programını tercih etmeleri durumunda ek puan almaları nedeniyle diğer bölümlerden mezun olanlara göre öncelikle yerleştirilmektedir.
Mikroteknoloji teknisyenleri ustalık sınavına katılıp, sınavı kazanmaları halinde ustalık belgesi alabilirler.
İşletmede ise ustabaşı veya formen olabilirler. Bu durum teknisyenin işyerinde gösterdiği performansa bağlıdır.
BENZER MESLEKLER 

- Endüstriyel tasarım teknikeri,
- Otomotiv tasarım ve imalat teknikeri,
- Elektronikçi.
I- YARARLANILAN BİLGİ KAYNAKLARI

- Meslek elemanları,
- 4702 Sayılı Kanun,
- Endüstriyel Teknik Öğretim Okullarının Haftalık Ders Çizelgeleri,
- MEB 2005 Yılı Ortaöğretim Kurumları Öğrenci Yönlendirme ve Yerleştirme Sınav Kılavuzu,
- MEB 2004-2005 Öğretim Yılında Endüstriyel Teknik Öğretim Okul ve Kurumları Ankara-2004,
- ÖSYM 2005 ÖSS Sınav Kılavuzu,
- Meslek Danışma Komisyonu (MEDAK) Üyesi Kuruluşlar.
İ - DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER

- İlgili eğitim kurumları,
- Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi,
- Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi bulunan Türkiye İş Kurumu il ve şube Müdürlükleri.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder