Sayfalar

17 Haziran 2013 Pazartesi

MÜZİK ÖĞRETMENİ



TANIM

Çalıştığı eğitim kurum ya da kuruluşunda, öğrencilere ya da yetişkinlere, müzik ile ilgili eğitim veren kişidir.

A- GÖREVLER

Müzik ile ilgili hangi bilgi, beceri, tutum ve davranışların, hangi yaş düzeylerindeki öğrenci gruplarına, hangi yöntemlerle kazandırılacağı MEB tarafından onaylanan öğretim programları ve ilgili mevzuatta belirtilmiştir.

Müzik öğretmeni, bu program çerçevesinde,
- Eğitim vereceği grubun düzeyine uygun bir çalışma planı hazırlar,
- Kendisine ayrılan ders saatlerinde bu planı uygulayarak öğrencilere alanı ile ilgili bilgi ve beceri kazandırır,
- Öğrencilerin başarılarını değerlendirir, başarıyı artırıcı önlemler alır,
- Eğitici kol çalışmalarında görev alarak öğrencilerin yeteneklerini geliştirici etkinlikler düzenler,
- Öğrencilerin gelişimlerini izler, sorunlarının çözümüne yardımcı olur,
- Alanı ile ilgili gelişmeleri izler, bunların öğretim programlarına yansıtılması için ilgililere önerilerde bulunur,
- Nöbetçi olduğu günlerde, okulun düzen ve disiplinini sağlamak üzere görev yapar,
- Sınıf öğretmeni olarak, öğrencilerin alan ve ders seçmelerine yardımcı olur, yönetimle ilişkilerini sağlamaya çalışır.

KULLANILAN ALET, MALZEME
VE EĞİTİM MATERYALLERİ


- Yıllık müfredat programı, günlük çalışma planları, not defteri, yoklama defteri,
- Ders kitapları,
- Okul araç ve gereçleri,
- Ders araç ve gereçleri.
- Piyano, org, keman, saz, klasik gitar, flüt, mandolin, ney gibi müzik aletlerini kullanabilir.

B- MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER

Müzik öğretmeninin alanı ve öğretmenlik mesleği ile ilgili niteliklere sahip olması gerekir.

Müzik öğretmeni olmak isteyenlerin;
- Üst düzeyde akademik yeteneğe,
- Gelişmeye elverişli bir müzik kulağına sahip,
- El ve parmaklarını ustalıkla kullanabilen,
- Düşüncelerini başkalarına açık bir biçimde aktarabilen,
- İyi bir öğrenme ortamı sağlayabilen,
- Dikkatli, işine özen gösteren,
- Mesleğinin sorunları ile ilgilenen ve çözüm yolları bulmaya çalışan,
- İnsanlarla iyi iletişim kurabilen; sevecen, hoşgörülü, sabırlı,
- Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini anlayabilen,
- Kendini geliştirmeye istekli, coşkulu, yaratıcı
kimseler olmaları gerekir.

C- ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI


Müzik öğretmeni, sınıfta ve müzik odasında görevini genellikle ayakta yürütür. Çalışma ortamı biraz tozlu ve gürültülüdür.

D- EĞİTİM ŞEKLİ

MESLEK EĞİTİMİNİN
VERİLDİĞİ YERLER


Mesleğin eğitimi aşağıdaki üniversitele bağlı Eğitim Fakültelerinin Müzik Öğretmenliği bölümlerinde verilmektedir.
- Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi. ( Bolu)
- Adnan Menderes Üni.Eğitim Fakültesi (Aydın)
- Atatürk Üni. Kazım Karabekir Eğitim Fak. (Erzurum),Erzincan Eğitim Fakültesi
- Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi
- Cumhuriyet Üni.Eğitim Fakültesi(Sivas)
- Çanakkale Onsekiz Mart Üni.Eğitim Fakültesi.
- Dokuzeylül Üni. Buca Eğitim Fak.. (İzmir),
- Gazi Üni. Gazi Eğitim Fak.. (Ankara),
- Gaziosmanpaşa Üni.(Tokat) Eğitim Fakültesi,
- Harran Üniversitesi Eğitim Fakültesi(Şanlıurfa)
- İnönü Üni. Eğitim Fak.. (Malatya),
- Karadeniz Teknik Üni. Fatih Eğitim Fak.. (Trabzon),
- Marmara Üni. Atatürk Eğitim Fak. (İstanbul),
- Muğla Üniversitesi Eğitim Fakültesi
- Niğde Üniversitesi Eğitim Fakültesi. (Niğde)
- Ondokuz Mayıs Üni. Samsun Eğitim Fakültesi.
- Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi ( Denizli)
- Selçuk Üni. Eğitim Fak. (Konya),
- Süleyman Demirel Üni. Burdur Eğitim Fak),
- Uludağ Üni. Eğitim Fak. (Bursa)
- Yüzüncü yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi. ( Van)

Ayrıca; Müzik bölümü ve Türk Musikisi Devlet Konsrvatuarı ile Devlet Konservatuarlarının Temel Bilimler ,Kompozisyon, Ses Eğitimi,Müzik Bilimleri, Çalgı (Nefesli çalgılar, Yaylı Çalgılar,Vurmalı Çalgılar, Piyano ve Harp, Piyano,Mızraplı Çalgılar),Bando şefliği, Folklor ve Etnomüzikoloji, Müzikoloji, Opera, Şan ve Opera, Türk Sanat Müziği,Çalgı Yapımı, Şan ve Türk Halk Oyunları bölümü mezunları Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz yüksek Lisans programını veya MEB ve YÖK işbirliği ile açılan Pedogojik Formasyon programını başarı ile tamamlayanlar da müzik öğretmeni olarak atanabilirler.

ÖN EĞİTİMDE BAŞARILI
OLUNMASI GEREKEN DERSLER

- Türkçe
- Müzik

MESLEK EĞİTİMİNE
GİRİŞ KOŞULLARI

Mesleğin eğitimine girebilmek için,
- Lise veya dengi okul mezunu olmak,
- Öğrenci Seçme Sınavı’nda (ÖSS) saptanan baraj puan almak,
- Özel Yetenek sınavına katılarak başarılı olmak gerekmektedir.

EĞİTİMİN SÜRESİ
VE İÇERİĞİ


Mesleğin eğitim süresi 4 yıldır. Öğrencilere, müzik alanında kurumsal ve uygulamalı çeşitli derslerin yanı sıra, ortak dersler ve öğretmenlik formasyonu dersleri verilmektedir.

EĞİTİM SONUNDA ALINAN
BELGE-DİPLOMA VE UNVAN


Müzik Öğretmenliği programı eğitimini başarı ile tamamlayanlara “Müzik Öğretmenliği” lisans diploması ve “Müzik Öğretmeni” unvanı verilir.

E- ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI

Eğitim fakültelerinin müzik öğretmenliği bölümünü bitirenler MEB’na bağlı okullarda (ilköğretim okulları, lise ve dengi okullar, anadolu güzel sanatlar lisesi vb.) müzik öğretmeni olarak çalışırlar.
Müzik dersleri dışında,Koro, Çalgı ve Çalgı Toplulukları, Dini Musiki, Çalgı Bakımı ve Onarımı, Sanat Sosyolojisi, Sanat Eserlerini İnceleme, Geleneksel ve Çağdaş Türk Müziği, Müzik Tarihi, Grupla Çalışma Teknikleri, Müziksel İşitme ve Okuma, Orkestra, Piyano-Çalgı konularında ders verirler.
Günümüzde, giderek her meslekte branşlaşmaya gidildiğinden, Müzik Öğretmenliği'nde de, önümüzdeki yıllarda, her dal için özel eğitim almış (Uzmanlaşmış) kişilere gereksinim duyulabilecektir. Müzik aletini kullanmayı öğreten kişi, o konunun uzmanı olabilecektir (Örneğin: Kanun Öğretmenliği, Keman Öğretmenliği, Piyano Öğretmenliği vb.)
Müzik öğretmenleri ayrıca müzik yeteneğini geliştirmek isteyen kişilere özel dersler verebilirler.

F- EĞİTİM SÜRESİNCE VE EĞİTİM SONRASI KAZANÇ

EĞİTİM SÜRESİNCE


- Bu programa yerleştirilenler arasından özel yetenek sınavı puanı en yüksek adaydan başlamak üzere belli sayıda öğrenciye Milli Eğitim Bakanlığı'nca burs verilmektedir.
- Öğrenciler eğitimleri süresince Kredi ve Yurtlar Kurumu’ndan öğrenim ve harç kredisi alabilir, yurt imkanlarından yararlanabilirler.

EĞİTİM SONRASI

- Eğitim sonunda ‘’Öğretmen’’ olarak atananlar 657 sayılı Devlet Memurları Yasası’na göre 9. Derecenin 1.kademesinden aylıkla göreve başlatılırlar. Bu öğretmenler yan ödeme, ek ders ücreti gibi olanaklardan da yararlanırlar.
- Başarılı öğretmenler, özel eğitim kurumlarında daha doyurucu ücretle iş bulabilmektedirler. Bu ücret, asgari ücretin 4 katından başlamaktadır.
- Her yıl okullar açılmadan önce, tüm öğretmenlere eğitim- öğretim tazminatı adı altında bir ödeme yapılmaktadır.

G- MESLEKTE İLERLEME VE YÜKSELME

Okullarda çalışanlar idari görevlerde yer alabilirler . (Okul Müdür Yrd., Okul Müdürlük gibi),
Lisans eğitiminden sonra yüksek lisans ve doktora yaparak akademik kariyer yapabilir ayrıca üniversitelerde, araştırma görevlisi, yrd. doçent, doçent ve profesör olarak görev yapabilirler.
Milli Eğitim Bakanlığınca açılan sınavlarında başarılı olanlar eğitim yöneticiliği yapabilirler.

I- YARARLANILAN BİLGİ KAYNAKLARI

- Meslek elemanları,
- Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Eğitim kurumlarına öğretmen olarak atanacakların atamalarına esas olan alanlar ile mezun oldukları yüksek öğretim proğramları ve aylık karşılığı okutacakları derslere ilişkin esaslar ile 12.07.2004 tarih ve 119 sayılı karar.
- ÖSS-2005 Öğrenci Seçme Sınavı Kılavuzu,
- 2005 ÖSYS Yüksek Öğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu,
- ÖSYM Üniversiteler Yükseköğretim Programları ve Meslekler Rehberi-2000
- Meslek Danışma Komisyonu (MEDAK) üyesi kuruluşlar

İ- DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER

- İlgili Eğitim Kurumları,
- Milli Eğitim Bakanlığı Personel Genel Müdürlüğü,
- Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Meslek Danışma Merkezi,
- Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi bulunan Türkiye İş Kurumu İl veŞube Müdürlükleri.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder