Sayfalar

13 Haziran 2013 Perşembe

TİCARET VE YÖNETİM MESLEK ELEMANI

TANIM

İşletmelerde pazarlama, satış, finans yönetimi ve muhasebe alanlarında görev alan kişidir.

A- GÖREVLER


Ticaret ve yönetim meslek elemanı;
- Çalıştığı işyerinde ürünlerin tanıtımı ve satışı için projeler geliştirilmesinde işletmeciye yardımcı olur.
- İşlerin verimli bir şekilde yönetilmesini sağlar,
- Ticaret uygulamaları, finansal pazarlar, kanun, tüzük ve yönetmelikleri takip ederek bilgilerini güncel tutar.
- Her an değişebilen rekabet şartlarında işletmelerin zarar görmemesi için alandaki gelişmeleri çalıştığı kurum/kuruluşa aktarır.

KULLANILAN ALET
VE MALZEMELER


- Her türlü büro makinesi ve malzemeleri (Bilgisayar, hesap makinesi v.b.)

B- MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER

Ticaret ve yönetim meslek elemanı olmak isteyenlerin;

- Sosyal bilimlere özellikle ekonomi, ticaret ve büro işlerine ilgi duyan,
- Girişimci,
- Düşüncelerini söz ve yazı ile etkin olarak aktarabilen, ifade edebilen,
- İnsan ilişkilerinde başarılı, işbirliğine açık, ikna yeteneği olan,
- Kendini geliştirmeye istekli ve coşkulu,
- Yaratıcı
kimseler olmaları gerekmektedir.

C- ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

Ticaret ve yönetim meslek elemanları genellikle kapalı ve temiz ,büro ortamında, masa başında çalışırlar. Zaman zaman iş takibi için seyahat etmeleri gerekebilir. Diğer çalışanlarla ve müşterilerle iletişim halindedirler.

D- MESLEK EĞİTİMİ

MESLEK EĞİTİMİNİN
VERİLDİĞİ YERLER 


Mesleğin eğitimi, Bilkent Üniversitesi Bilgisayar Teknolojisi ve Büro Yönetimi Meslek Yüksek Okulu “Ticaret ve Yönetim” önlisans programında verilmektedir.

ÖN EĞİTİMDE BAŞARILI
OLUNMASI GEREKEN DERSLER


- Türkçe,
- Matematik,
- Sosyal bilimler.

MESLEK EĞİTİMİNE
GİRİŞ KOŞULLARI


Meslek Liselerinin; A-Grubu (Ticaret Lisesi Fen), Bankacılık, Borsa Hizmetleri, Deniz ve Liman İşletme, Dış Ticaret, Emlak Komisyonculuğu, Genel Hizmetler (Demiryolu), İşletme, İşletmecilik (Demiryolu), Muhasebe, Satış Yönetimi ve Reklamcılık, Sigortacılık, Tesis İşletmeciliği, Ticaret, Bilgisayarlı Muhasebe bölümü mezunları ve Ticaret Liselerini kol ayrımı olmadığı dönemde bitirenler Ticaret ve Yönetim ön lisans programına sınavsız geçiş için başvurabilirler. Gereken koşullara sahip oldukları takdirde yerleştirilebilirler
Meslek liselerinin sınavsız geçiş için belirlenen bölümleri dışındaki bölümlerden ya da genel liselerden mezun olanlar/olacaklar ise sınavsız yerleştirme sonunda açık kontenjan kalırsa ek yerleştirme ile bu programa yerleştirilebileceklerdir. Bunun için bu kişilerin ÖSYM Başkanlığınca yapılan Öğrenci Seçme Sınavına (ÖSS) girmeleri ve yeterli “Eşit Ağırlıklı (EA)” puanı almaları gerekir.

EĞİTİMİN SÜRESİ
VE İÇERİĞİ


Mesleğin eğitim süresi 1 yıl hazırlık olmak üzere toplam 3 yıldır. İngilizce düzeyi iyi olanlar yapılacak sınavda başarılı olmaları halinde hazırlık programını atlayabilirler.
Eğitim süresince; İşletmeye Giriş, Mikroekonomi, İşletme Matematiği, Bilgisayar, İngilizce, Türkçe, Pazarlamanın Temel İlkeleri, İstatistik, Genel Muhasebe, Makroekonomi, Örgütsel Davranış, Pazarlama Yönetimi, İşletmede Sayısal Yöntemler, Yönetim Muhasebesi Üretim Yönetimi, İnsan Kaynakları Yönetimi, İş Yaşamının Hukuksal Çerçevesi ve Finansal Analiz dersleri ile seçmeli ders olarak İnkılap Tarihi gibi dersleri alırlar. Ayrıca ikinci sınıfta büyük kuruluşlara örgütsel yapıları hakkında bilgi edinilmek amacıyla yapılan teknik geziler derslerin önemli bir parçasıdır.
Öğrenciler birinci sınıf ile ikinci sınıf arasında yaz döneminde iş yaşamı ile tanışma, iş yönetimi, satış ve pazarlama alanlarında staj yaparlar. Staj 45 iş günüdür.

EĞİTİM SONUNDA ALINAN
BELGE-DİPLOMA VE UNVAN


Eğitimini başarı ile tamamlayanlar önlisans diploması ve “Ticaret ve Yönetim Meslek Elemanı” unvanı alırlar.

E- ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI

Bölüm mezunları, büyük çoğunluğu sanayi sektöründen hizmet sektörüne kadar geniş bir yelpaze içindeki çeşitli kuruluşlarda görev yapmaktadır. Bilkent Üniversitesinin mezunlarını izleme sonuçlarına göre mezunların %27’si Bankacılık ve Finans, %18’i hizmet sektörü, %13’ ü Halkla İlişkiler, %13 kendi işini kurmuş, % 8’ i insan kaynakları, diğerleri de çeşitli alanlarda çalışmaktadırlar.
Bu bölüm mezunlarının çalışma alanlarının geniş olması nedeniyle işsizlik gözlenmemektedir. Ancak, yabancı dil ve bilgisayar bilgisine göre iş bulma olanakları değişmektedir.

F-EĞİTİM SÜRESİNCE VE EĞİTİM SONRASI KAZANÇ

EĞİTİM SÜRESİNCE


Öğrenciler eğitimleri süresince Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu Genel Müdürlüğünce verilen öğrenci kredisinden yararlanabilirler.

EĞİTİM SONRASI

Özel sektörde ücretler anlaşmalara göre belirlenmektedir. Genellikle asgari ücretin 2-3 katı civarında ücret almaktadırlar. Deneyimi olanlarda bu rakam çok daha fazla olabilmektedir.
Kendi işini kuranların ise gelirleri değişmektedir.

G- MESLEKTE İLERLEME

ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavıyla aşağıdaki lisans programlarına geçiş yapabilmektedirler. Bunlar; Bankacılık, Bankacılık ve Finans, Bankacılık ve Finansman, İşletme Bilgi Yönetimi, İşletme Enformatiği, İşletme-Ekonomi, Lojistik Yönetimi, Sigortacılık, İşletme, Sigortacılık ve Risk Yönetimi, Pazarlama, Sermaye Piyasası, Uluslararası Finans, Uluslararası Ticaret, Uluslararası İşletmecilik, Uluslararası Ticaret ve Finansman lisans programlarıdır.
Açık Öğretim Fakültesi İşletme Bölümü ile City University of New York İşletme Bölümü’nün 3.sınıfına sınavsız geçiş yapabilirler.
Çalıştıkları işyerlerinde yöneticilik kademelerinde yükselebilirler.
Kendi işyerini kuranlar bu sektörde başarılı olabilmektedirler.

BENZER MESLEKLER 

Uluslararası Ticaret Ve Yönetim Meslek Elemanı,
Dış Ticaret Meslek Elemanı
Pazarlama Meslek Elemanı

H- EK BİLGİLER

- Bilkent Üniversitesinde eğitim ücrete tabidir.
- Birinci sınıfın sonunda yüksek not ortalamasına sahip olan öğrenciler, bir sonraki yılın eğitim ücretine karşılık Başarı Bursu kazanabilirler.

I- YARARLANILAN BİLGİ KAYNAKLARI

- Meslek elemanları,
- Bilkent Üniversitesii Bilgisayar Teknolojisi ve Yönetimi Büro Yönetimi Meslek Yüksek Okulu “Ticaret ve Yönetim” Öğretim Üyeleri,
- ÖSYS (Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi) Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu-2005,
- ÖSYM Üniversiteler Yükseköğretim Programları ve Meslekler Rehberi-2003,
- Öğrenci Seçme Sınavı Kılavuzu (ÖSS)-2006
- Meslek Yüksekokulları ile Açıköğretim Önlisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Dikey Geçiş Sınavı 2006 Kılavuzu.
- Meslek Danışma Komisyonu (MEDAK) üyesi kuruluşlar.

İ- DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER

- İlgili Eğitim Kurumu,
- Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi,
- Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi bulunan Türkiye İş Kurumu İl ve Şube Müdürlükleri.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder