Sayfalar

29 Haziran 2013 Cumartesi

BİYOMEDİKAL MÜHENDİSİ


TANIM

Tıpta ve biyolojik bilimlerde kullanılan elektronik alet ve iletişim sistemlerinin planlanmasını, yapımını, işletilmesini ve geliştirilmesini sağlayan kişidir.

A- GÖREVLER

- Tıp ve biyolojik bilimlerde kullanılan elektronik alet ve sistemleri tasarlar,
- Sistemlerin bağlantılarını yapar,
- Sistemleri çalıştırır,
- Sistem ve cihazlarla ilgili araştırma- geliştirme faaliyetlerine katılır,
- Üretim aşamalarında kalite kontrol yapar.

KULLANILAN ALET
VE MALZEMELER 

- Bilgisayar,
- Ölçü aletleri (Avometre, ampermetre, voltmetre, osiloskop),
- EKG simlatörü, gaz analiz gibi özel test cihazları,
- Röntgen cihazları.

B- MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER

Biyomedikal mühendisi olmak isteyenlerin,
- Üstün bir akademik yeteneğe
- Şekil ilişkilerini görebilme yeteneğine sahip,
- Fen alanına ilgi duyan,
- Tasarım gücü kuvvetli, yaratıcı,
- Ayrıntıları görebilen,
- Dikkatli ve sorumluluk sahibi
kimseler olmaları gerekmektedir.

C- ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

Biyomedikal mühendisleri kapalı mekanlarda çalışırlar. Ortam temiz ve sakindir. Görevlerini yaparken ayakta durmak ve eğilmek durumundadırlar. Birinci derecede alet ve makinelerle ilgilenirler. Etkileşimde bulundukları kişiler çalıştıkları kuruma göre diğer teknik personel ve sağlık personelidir.

D- MESLEK EĞİTİMİ

MESLEK EĞİTİMİNİN
VERİLDİĞİ YERLER 


Meslek eğitimi, sadece Başkent üniversitesi “Biyomedikal Mühendisliği” bölümünde verilmektedir.

MESLEK EĞİTİMİNE
GİRİŞ KOŞULLARI


Lise veya dengi okul mezunu olmak,
Öğrenci Seçme Sınavı’nda (ÖSS) Biyomedikal Mühendisliği lisans programı için yeterli Sayısal (SAY) puanı almak ,
Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Tercih bildirim Formunda Biyomedikal Mühendisliği lisans programı ile ilgili en az bir yüksek öğretim programını tercih etmek gerekmektedir.

Bu yükseköğretim programında öğrenim görmek isteyen adaylar, liselerin Fen, Fen Bilimleri, Klasik Fen, Matematik, Tabii Bilimler alanlarından mezun iseler, ÖSYM tarafından yapılan Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS) sonucunda diğer alanlardan mezun olanlara göre daha yüksek bir ağırlıklı puan elde etmekle ve öncelikle yerleştirilmektedirler.
Ancak, kendi alan/kol/bölümleri dışında bir yükseköğretim programını tercih eden adayların yerleşme şansı azalmaktadır.

Biyomedikal Cihaz Teknolojisi, Protez ve Ortez Ön lisans programını başarı ile bitirenler de ÖSYM tarafından açılan Dikey Geçiş Sınavında başarılı oldukları takdirde Biyomedikal Mühendisliği lisans programına dikey geçiş yapabilirler


EĞİTİMİN SÜRESİ
VE İÇERİĞİ


Eğitim süresi 4 yıldır.
Eğitim süresince genel kültür derslerinin yanı sıra elektronikle ilgili; analoğ, dijital, mikro işlem,
Bilgisayarla ilgili; bilgisayar yazılımı, programlama, program kontrol, data analiz, görüntü algılama,
Tıpla ilgili; biyoloji, fizyoloji,psikoloji, insan anatomisi, biyokimya, biyo malzeme gibi meslek dersleri okutulmaktadır.

EĞİTİM SONUNDA ALINAN
BELGE-DİPLOMA VE UNVAN


Eğitimini başarı ile tamamlayanlara “Lisans Diploması ve Biyomedikal Mühendisi” unvanı verilmektedir.

E- ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI

Biyomedikal Mühendisliği, elektronik mühendisliğinin bir dalıdır. Sağlık hizmetlerinin yaygınlaşmasına paralel olarak bu alan başlı başına bir uzmanlık alanı haline gelmiştir.
Biyomedikal Mühendisleri;
- Medikal alet ve cihazlarının üretiminin yapıldığı işyerlerinde,
- Resmi ve özel sağlık kuruluşlarında, dispanserlerde ve laboratuarlarda çalışabilirler.

F- EĞİTİM SÜRESİNCE VE EĞİTİM SONRASI KAZANÇ

EĞİTİM SÜRESİNCE

Öğrenciler eğitimleri süresince Kredi ve Yurtlar Kurumu tarafından verilen öğrenim ve harç kredisinden yararlanabilirler. Ayrıca özel ve kamu kurumlarının sağladığı burs imkanlarından da yararlanabilmektedirler.

EĞİTİM SONRASI

Kamu kurum ve kuruluşlarında çalışanlar 657 sayılı Devlet memurları yasasına göre teknik hizmetler sınıfından maaş almaktadırlar.

Özel işyerlerinde çalışanlar çalıştıkları işyerinin durumuna, işteki tecrübe ve başarılarına göre asgari ücretin 4-7 katı arasında ücret, kendi işyerlerini açanlar ise daha yüksek kazanç sağlayabilirler.

G-MESLEKTE İLERLEME VE YÜKSELME

Kamu ve özel sektör kuruluşlarında yönetici kademelerine yükselebilirler.

Üniversitelerde Öğretim elemanı olarak görev alanlar akademik kariyer yapabilirler.

BENZER MESLEKLER

- Elektronik mühendisi,
- Bilgisayar mühendisi,
- Haberleşme mühendisi.

H- EK BİLGİLER

-

I- YARARLANILAN BİLGİ KAYNAKLARI 

- Meslek elemanları,
- Başkent Üniversitesi Öğretim Görevlileri,
- 2006 yılı ÖSS sınav kılavuzu,
- Meslek Yüksek okulları ve Açık Öğretim Ön Lisans Programları mezunlarının Lisans Öğrenimine Dikey Geçiş Sınavı 2006 Kılavuzu
- MEDAK (Meslek Danışma Komisyonu) üyesi kuruluşlar.

İ- DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER 

- İlgili eğitim kurumları,
- Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi Bulunan Türkiye İş Kurumu İl Müdürlükleri,
- Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder